lördag 7 mars 2009

Folkmusiker
























Folkmusiker i Mekongdeltat, Vietnam

5 kommentarer:

Christina sa...

Vilken fin bild och vilket lustigt instrument med endast två strängar!

Christina sa...

Otroligt vad man kan hitta på nätet. Nu har jag lärt mig att instrumentet heter Dan Nhi :)
Man kan lyssna här:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=111915803

Väldigt vackert!

Jom Manilat sa...

Tack för kommentar och research! Det lät just så.

Anita sa...

Jag har tittat på alla dina bilder från Vietnam och blir så fascinerad. Det verkar vara ett land som skulle intressera mig.
Är det länge sedan du var där?

Jom Manilat sa...

Smulan; Jag kan verkligen rekommendera en resa i landet.

Fru Manilat var med mig i tre veckor i södra delen av Vietnam, sedan reste jag ensam i de norra delarna i ytterligare tre veckor under januari - februari 2008.