lördag 14 mars 2009

Stora Portdagen

Christina och några av hennes bloggkamrater har utsett denna dag till stora portdagen.

Jag gjorde en snabb vända på samhället med följande resultat:

























Porten till himmelriket, eller i varje fall till Arvidsjaurs vackra träkyrka.

























En mera profan port till OK:s Gör det själv-hall
























En port i samma stil och verksamhetsområde är Däckcentralens, där ruschen med byte till sommardäck fortfarande ligger någon dryg månad bort.
























Från fönstret i mitt arbetsrum ser jag den här porten. Typen är mycket ovanlig i den här delen av landet, jag tror att den är ensam i Arvidsjaur.
























Nere vid järnvägen finns den här blå porten för fordon som används på Inlandsbanan




















Jag avslutar med en port som jag visat tidigare på min blogg. Den finns i stadsdelen Alfama i Lissabon

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin urval! Och ett par riktigt fina!!!!

hazelisles sa...

What does "Gor det sjalv" mean, please??

hazelisles sa...

The doorway through the arch, makes a lovely photo.

Jom Manilat sa...

@ hazelisles;
"Gör det själv" means "Do it yourself".
You can go there to wash your car or to repair it, if you know how to do ;-)