söndag 23 november 2008

Røros
























Foto från Røros i somras. Jag hade kört motorcykel dit och var ordentligt klädd. Det var över 30 grader varmt så jag stannade inte så länge och fotade.
Den här bilden tog jag nog med Elisabet i tankarna, eftersom den visar en massa öppna fönster.

Den uppmärksamme kan möjligen märka att jag tidigare skrev att kortet kom från en annan stad. Varför jag skrev det namnet vet jag inte. Jag har aldrig varit i Bergen, även om jag gärna skulle vilja köra dit med motorcykel (och ordentliga regnkläder).

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Haha .. men se den bilden kom minsann inte seglande genom rymden till Ystad!

Härlig, är den.

Det Mörka Hotet sa...

Härligt med tele som "krymper" bilden och förstärker alla detaljer, om du förstår vad jag menar.

Hur som helst, ännu en toppenbild!

Jom Manilat sa...

@Elisabet: Nej, en del har jag egennyttigt behållt för mig själv. Men du får gärna titta på alla fönstren ändå!
@Samuel: Jag förstår hur du menar. Jag använder ofta telet för att kunna koncentrera bilden och slippa en massa skräp runt det jag vill visa.
Jag vill tacka er båda för era uppmuntrande kommentarer.

Ingela sa...

Var det inte i Röros som "Pippis jul" spelades in? Jag har varit där som barn men minnns inte så mycket av staden.

Jom Manilat sa...

Jovisst Ingela.
"1969: De første episodene av Pippi Langstrømpe Linksom feirer jul (spilt inn i Sleggveien)."