onsdag 19 november 2008

Flicka


Klicka på bilden!

Flicka på vespa i Saigon.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Använder du ett rejält objektiv,eller vågar du dig verkligen fram så nära ....? undrar nyfiken madame i Skåne.

Jom Manilat sa...

Det varierar. Jag har ett rejält objektiv, men den här bilden tog jag på kanske två - tre meters håll. Jag satt vid ett bord på trottoaren och drack en kopp vietnamesiskt kaffe medan hon hade parkerat vid trottoarkanten.
Bilden är litet beskuren eftersom bakgrunden, en gata i Saigon, var riktigt rörig.
När jag är utomlands brukar jag ofta fråga om jag får ta ett kort. Det vågar jag mera sällan hemma i Sverige.

Elisabet. sa...

Nej, jag vågar sällan fråga heller .. jo, utomlands och särskilt om vi inte talar samma språk .., då kan man med kroppen fråga ...och då känns det enklare.
Mindre pinsamt.

Men jag har föresatt mig att bli modigare.

I Irland vimlade det av människor som jag hade velat fråga ..,ååå, den där gamla mannen, t.ex. som stod och beundrade en cykel!

Jom Manilat sa...

Som turist är det mera legitimt att gå runt med en kamera och ta bilder både här och där.
Det är inte lika lätt i Arvidsjaur där "alla" känner mig, och funderar över vad jag håller på med.

Det Mörka Hotet sa...

Jag har en (digital) kompaktkamera med vridbart skärm, superpraktiskt när man vill ta så'na här bilder.

Dock blir inte mina bilder så här bra...ha, ha! :-)

Jom Manilat sa...

Jag har skaffat en kompakt digitalkamera som ett komplemet till systemkameran, men jag har svårigheter att använda den eftersom jag är van att titta i sökaren.
Jag köpte den mindre kameran för att alltid kunna ha den med. Den bästa kameran är ju den som man har med sig ;-)