onsdag 21 januari 2009

Samtal


Två damer samtalar i stadsdelen Bairro Alto.
Klicka på bilden!

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jom, du får sluta ta så fina bilder .., man känner sig som en papegoja till slut.

Man har liksom inga ord kvar.

Kvinnorna har samma sorts lågklackade skor som jag själv .. och en har en likadan knut i håret som jag har .., och kanske har hon en mitella .. det ser ut så?

Jag undrar vad dom pratar om?

Jom Manilat sa...

Tack igen Elisabet! jag tror att du har ett snällt ord till alla.

Jag tror inte att hon har en mitella. Hon har en lång halsduk som är konstfullt draperad runt halsen.

Anonym sa...

Jag får lov att säga att det heter Bairro Alto utan att låta mästrande, får jag inte? Det betyder Den Högt Belägna Stadsdelen, ordagrant.

Fast det viktiga är ju de fina fotona, förstås.

Jom Manilat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jom Manilat sa...

Tack annannan!
Naturligtvis är jag glad att du berättar för mig när jag skriver något som är galet.
Jag vill ju att det skall vara korrekt. Du får gärna korrigera eller lägga till när jag skriver något om Portugal. Jag har bara en veckas erfarenhet av Lissabon och det märks säkert.

Anonym sa...

Jom, jag tycker att du har fångat mycket av Lissabon ganska på prick på dina bilder.

På den här bilden sveper Portugals koloniala förflutna förbi. Damen till höger är alldeles tydligt av indiskt ursprung, kanske från Goa på Indiens västkust som var en portugisisk koloni till 1961.

Jom Manilat sa...

Jag tänkte detsamma, att den indiska kvinnan möjligen kunde härstamma från Goa.